Terapie dla kobiet w ciąży

TERAPIE DLA KOBIET W CIĄŻY

Szereg różnych bardzo delikatnych i bezpiecznych metod które pomagają kobietą w każdymtrymestrze ciąży uporać się z bólem. Dostosowanie dla każdej z Pań odpowiednich ćwiczeń aby
bezpiecznie zapobiegać epizodom bólowym w domu. Przekazanie niezbędnej wiedzy jak funkcjonować przez kolejne okresy ciąży by ból nie powrócił. Zastosowanie kinesjotepingu, który w ciąży daje wspaniałe efekty.

Kiedy stosujemy:
* Panie zgłaszające się do mnie z bólem kręgosłupa lędźwiowego, piersiowego, szyjnego. Związane
jest to z przeciążeniem, zmianą środka ciężkości spowodowanego innym niż dotychczasowe
ułożeniem sylwetki, co powoduje narastające bóle zarówno w nocy jak i w ciągu dnia.

* Bóle odcinak lędźwiowego, często przybierają niepokojące objawy rwy kulszowej z
promieniowaniem do pośladka, czy nogi. Problemy te związane są często z specyficznym ułożeniem
dziecka w brzuchu lub odnowieniem się dolegliwości z przed ciąży. Zmienia się także znacznie środek
ciężkości ciała, co dodatkowo powoduje nasilanie się dolegliwości bólowych odcinak lędźwiowego.
* Pojawiające się bóle odcinka piersiowego, także związane są ze zmianą ułożenia sylwetki, są
dokuczliwe zwłaszcza w pozycji stojącej i siedzącej, gdzie każdy wdech pogłębia bolesność
promieniującą niejednokrotnie w okolice mostka.
* Bóle odcinak szyjnego i barków spowodowane są: zmianami sylwetki w górnej części ciała i

powiększającym się biustem. Ból często staje się na tyle silny, że promieniuje do rąk, często pojawiają
się nawracające bóle głowy i ciągniecie w okolicy czaszki skroni i żuchwy.
* W trakcie ciąży często pojawiają się problemy z nadgarstkiem, co objawia się bólem w okolicy dłoni.
Spowodowane są one działanie specyficznych dla ciąży hormonów.
* Kolejnym problemem jest rozejście się mięśnia prostego brzucha. Bardzo często u Pań już w ciąży
uwidacznia się uciążliwe rozejście mięśnia prostego, co łatwo jest złagodzić poprzeć taping.
Uciążliwym także jest nieco rzadszy problem jakim jest przepuklina około pępkowa, którą także
możemy utrzymać stabilnie cała ciążę, by nie dawała tak intensywnych dolegliwości.
* Panie w ciąży często zgłaszają się z problem mocno „ ciążącego” brzucha, prze co silny staje się ból
lędźwi. Tej sytuacji tejpujemy brzuch unosząc go lekko i odciążają w znacznym stopniu plecy oraz
dając uczucie „lżejszego brzucha”.

PO PORODZIE

Najczęstsze problemy Pań po porodzie:
* Rozejście mięśnia prostego brzucha. Tutaj zalecam i przeprowadzam odpowiednią terapie,
dobieram odpowiednie ćwiczenia oraz utrzymujemy efekt poprzez tejpownia.
* Bolesność odcinaka piersiowego oraz nieprzyjemnie promieniować do okolic mostka, spowodowane
trzymaniem dziecka na ręce i karminie w skrętnej pozycji. Stosuje terapię manualną i manualne
rozluźnianie mięśni przykręgosłupowych, co likwiduje bolesność.
* Bóle odcinka lędźwiowego spowodowane noszeniem dziecka, zginaniem do łóżeczka i wanienki itp.
Powoduje nadmierne napięcie mięśni przykręgosłupowych, co daje duże objawy bólowe.
* Rozejście mm prostego brzucha. W tym wypadku badamy stopnień rozejścia mięśnia i dobieram
odpowiednie ćwiczenie, które maja za zadanie wspomóc ich pracę i aktywować je do napięcia.
Dodatkowo stosuję tejping, który ułatwi funkcjonowanie i pomaga na szybki powrót napięcia.