Ćwiczenie rozluźniające odcinek szyjny

  1. Chwyć lewą ręką za prawą stronę głowy i przyciągnij lekko (aż poczujesz lekki opór) do lewego ucha i przytrzymaj 6- 10 sekund. Powtórz to ćwiczenie 8 razy. To samo wykonaj po przeciwnej stronie.
  2.  Chwyć lewą ręką za prawy policzek, a następnie lekko za pomocą ręki skręć głowę w lewą stronę. Przytrzymaj 6-10 sekund.Powtórz  ćwiczenie 8 razy. To samo wykonaj po przeciwnej stronie.
  3. Chwyć rękami za tył głowy i lekko przyciągnij za ich pomocą głowę do mostka. Przytrzymaj 8 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy. To samo wykonaj po przeciwnej stronie.

Przytrzymaj 8 sekund. Powtórz ćwiczenie 8 razy. To samo wykonaj po przeciwnej stronie.

*Ten sam zestaw ćwiczeń można wykonać z lekkim oporem około 20%.

*Połóż się na podłodze, a głowę na bardzo niskiej poduszce/ lub złożonym kocu. „wciskaj głowę w podłoże utrzymując nacisk przez około 6 sekund (w tej samej pozycji możesz wykonać skręty głowy w prawo i lewo z utrzymaniem pozycji przez 6 sekund).