1. Obiecałam, że wrzucę kolejny post odnośnie rolowania, a więc dzisiaj trochę o tym jak się rolować i jakie rolery wybrać 💪

Jaki rodzaj  rollera?🏋️‍♂️

🖇Tutaj już musicie sami dobrać jego twardość do waszych możliwości. Jeśli jesteście początkującymi osobami zarówno w treningach jak i w rolowaniu, to  polecam miękkie rollery, może to być np.  wałek do ćwiczeń Pilates. Jest on dość miękki, z pianki, która  dopasowuje się do Waszego ciała, a zarazem będzie idealnie rolować Wasze mięśnie, nie powodując dużych odczuć bólowych.

🖇Jeśli jednak intensywnie trenujecie i macie rozbudowaną mięśniówkę, to warto wybrać roller,  który jest nieco twardszy i pusty w środku z wypustkami po zewnętrznej stronie. Rolowanie na tym wałku będzie jednak wymagało od Was cierpliwości i wytrzymałości na doznania bólowe😩 Ten roller intensywniej będzie rozciągał mięśnie. Twardość rollerów pustych w środku także możecie sobie sprawdzić i dostosować do siebie, ponieważ mają one kilka poziomów twardości.

A jeśli chodzi o rozciąganie na rollerze? 🔖

Sama technika rozciągania nie jest bardzo skomplikowana. Jeśli będziecie rolować daną partię mięśnia, to starajcie się kilkakrotnie przejechać w miejscu, w którym odczuwacie intensywną boleść, tak by poczuć, że ból i napięcie w tym miejscu wyciszają się, a mięsień rozluźnia się. Może to trwać kilka, kilkanaście minut.

🏠Jeśli rolujecie się w domu, to dobrze jest kiedy do rolowania jesteście trochę rozgrzani, po to żeby mięśnie nie uległy jakiemuś uszkodzeniu lub zbyt intensywnemu naciągnięciu.

🏋️‍♂️Jeśli trenujecie na siłowni intensywnie siłowo, warto jest rolować się w dni nietreningowe, aby dodatkowo nie obciążać mięśni i ich nie uszkadzać. Oczywiście po treningu robimy rozciąganie, ale zwykle z własnym obciążeniem ciała, a na drugi dzień możemy wykorzystać roller, do jeszcze mocniejszego stretchingu.

Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej, to zapraszam do kontaktu:

👩‍⚕️Magdalena Wójciak Fizjoterapia Manualna

🏠Os. Na Lotnisku 1/U26, Kraków

📞tel. 662 436 662